Microsoft Dynamics NAV

Efter det att Microsoft köpt upp danska Navision A/S påbörjades en Microsoftificering av affärssystemet, det designades om för att matcha Microsoft Office samt övriga produkter. Man utökade och förbättrade funktionaliteten samt skapade personliga rollcenter. 

Funktioner och moduler tillgängliga för Microsoft Dynamics NAV:

  • Ekonomi och redovisning

  • Försäljning och marknadsföring

  • Inköp

  • Lager

  • Produktion (material och produktionsstyrning)

  • Projekthantering

  • Resurser och planering

  • Service med planering och kontrakt

  • Personalhantering

Enklare att förstå och upphandla utan några obehagliga överraskningar

Microsoft gjorde det enklare att förstå och upphandla Microsoft Dynamics NAV genom att man tog bort alla mindre moduler/funktioner som man tidigare kunde välja till Navision och slog ihop dessa och skapade istället Starter och Extended Pack. 

 

Vad innebär då Starter och Extended Pack

Starter Pack innehåller den grundfunktionalitet som de flesta företag i allmänhet behöver inklusive 3 användare med full behörighet så kallade "Full Users". Utöver detta kan man köpa till Extended Pack för att få full funktionalitet som innehåller extra funktioner såsom Produktion (MPS), Service-/kontraktshantering och Distributionslager (WMS - Warehouse Management).

Därefter kompletterar ni med ytterligare användare såsom Full Users och/eller Limited Users. 

Starter Pack

 

Starter Pack är grundfunktionaliteten i Microsoft Dynamics NAV. Här finns de flesta funktioner som du behöver.

 

  • Grundfunktionalitet

  • Rollcenter

  • 3 st "Full Users" ingår

  • Hostad eller On Premise

  • SQL-baserat

Extended Pack

 

Extended pack innehåller de extra funktioner som ditt företag behöver för produktion, service och lager.

  • Produktion / MPS

  • Service & kontrakt

  • Distributionslager

  • Automated Data Capture

  • Intercompany Posting

Extra användare

Utöver de 3 st "Full Users" som ingår i Starter Pack kan du addera ytterligare användare efter ditt företags behov. 

 

  • Full User

  • Limited User

  • Klient för dator

  • Webbklient

  • App för mobil/surfplatta

 

AddOns och Extensions för utökad funktionalitet

De funktioner som du inte finner i standard Microsoft Dynamics NAV har vi och andra NAV-partners byggt i Addons eller Extensions som säljs som tillvalsmoduler till ditt affärssystem - Enkelt och effektivt och ni är snabbt igång!

 

Lätt att förstå och handla upp utan obehagliga överraskningar!

Efter Microsoft omläggning till rollcenter har Microsoft Dynamics NAV blivit enklare att använda och förstå, tillsammans med den nya licensieringsmodellen undviker man obehagliga överraskningar vilket gör att vi kan driftsätta enligt planering och till uppsatt budget.

Per-Henrik Dahlberg - Försäljningsansvarig

Update Affärssystem AB  -  Datavägen 12A  -  S-436 32  ASKIM  -  SWEDEN

Telefon växel 031 - 727 78 00  -  Support för NAV & BC 031 - 727 78 15 - Support för IT 031 - 727 78 35

© 2017 Update Affärssystem AB - All rights reserved