Möte 2013-11-11
  1. Orderstocksgenomgång
    Genomgång av orderstock utfördes och vi finner order som har fel status detta måste vi bli bättre på för att kunna fakturera snabbare och förbättra vår likviditet.

  2. Tidrapportering & Status
    Detta är en punkt som fortfarande inte sitter, in med tider varje dag och uppdatera uppdragen så att vi kan fakturera kunderna!

  3. Utbildning Microsoft
    Vi måste utbilda oss och certifiera oss för att behålla vår Silver Partner status inför nästa år. Diskussion fördes men beslut om vem som gör detta skall tagas på nästa möte den 4/11-2013.
    Beslut om att gå kurs "70-413" och Mats har anmält sig, POL tar beslutet!

  4. Intranet
    En komplett genomgång har skett och alla var eniga. Nu gäller det att bygga ut med övrig information som saknas på vårt intranet. En kvarstående punkt alltså.

  5. Vi och våra kollegor samt vart skall vi i framtiden?
    Stefan redogjorde en jämförelse mellan vårt bolag och Invid samt Canmer. Jag tror att många av oss fick en tankeställare och denna diskussion fortätter vi med på nästa måndagsmöte.

  6. Resultat
    För att skapa full insikt i vår väg till Ett bättre och lönsammare bolag så kommer vi i fortsättningen att visa upp vårt resultat jämfört med budget regelbundet. Vi kommer också att analysera avvikelser från budget gemensamt för att skapa förståelse för verksamheten och dess kostnader. Detta ställer stora krav på att tidsredovisning, fakturering och redovisning utförs korrekt. Shit in shit out...



 
» Tillbaka
 
våra partners
captcha

Update AB      |      Datavägen 12A      |      S-436 32  ASKIM (GÖTEBORG)      |      SWEDEN      |      Tel 031 / 727 78 00      |      Fax 031 / 727 78 01